Albert

Gisterenavond zag ik toevallig een paar minuten van de nieuwe soap over ons koningshuis. Na die paar minuten stonden mijn weinige haren rechtop van afkeer. Ik heb nog niet dikwijls zo'n slecht gespeelde onzin gezien, en dat betekent toch wel wat, want ik heb nog patronage-toneel gespeeld en gezien. Een mens zou van minder ongesteld  worden.

Ik zal mijn uiterste best doen om zelfs elke minimale blootstelling aan die mislukking in de toekomst te vermijden en sta blijkbaar niet alleen met mijn mening:

"Albert II, de eerste Vlaamse fictiereeks over ons koningshuis, had meer dan genoeg stof om een meeslepend koningsdrama met shakespeareaanse allures uit te destilleren. Helaas. ...       
De eerste aflevering van de nieuwe reeks, die Eén zondagavond lanceerde, was een groteske parade van valse noten en neuzen, van dialogen die zo ongeloofwaardig waren dat je medelijden kreeg met de cast en van acteurs die zo groot speelden dat ze zichzelf met de coupe van Fabiola verwarden."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20130908_024 en http://focus.knack.be/entertainment/tv/testbeeld/recensie-albert-ii-ware-ramp/article-4000394512044.htm.

Van dit soort ontsporingen spaar ons ...

No comments: