Treintje

"De federale regering heeft een akkoord bereikt over de topbenoemingen. Frank Van Massenhove, topman van de FOD Sociale Zaken, wordt de nieuwe baas van de spoorwegen. Dat is aan onze redactie bevestigd.
De federale topministers zijn het zondag na maandenlang getouwtrek eens geraakt over een reeks topbenoemingen bij overheidsbedrijven, zo melden verschillende regeringsbronnen.
Een van de meest opvallende namen die van Frank Van Massenhove, momenteel topman van de FOD Sociale Zaken. Hij gaat de NMBS leiden.

In 2007 werd Van Massenhove overheidsmanager van het jaar. Hij staat vooral bekend om zijn vooruitstrevend personeelsbeleid. 'Bij mij werken mensen waar, wanneer en hoe ze willen', zei hij vorig jaar nog in een interview met onze krant."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20130901_00717598.

De man staat bekend als een gedreven hervormer. Ik wens hem uit de grond van mijn hart, en echt welgemeend, een schitterende periode toe waarin hij alle problemen bij het spoor oplost en een geoliede samenwerking met het personeel kan uitbouwen in het belang van de klanten.

Daar is wel een superman voor nodig, maar misschien is hij dat wel, en dromen mag toch hé.

Maar het zinnetje dat een of andere (wellicht negatief geïnspireerde) journalist gekozen heeft : 'Bij mij werken mensen waar, wanneer en hoe ze willen' getuigt niet echt van een houding die bij het spoor van toepassing zou kunnen zijn, maar eerder op wat hij het spoor van toepassing was.

Oei ! nu ben ik toch echt véél te stout !

No comments: