Electrabel

Ik heb zo juist een vriendelijke jonge onverlaat van Electrabel aan de deur gehad, die mij ervan wou overtuigen dat ik een korting van 150 euro kon krijgen. Ze moeten daar wel serieus panikeren bij Electrabel : de klanten blijven blijkbaar wegstromen.

De jongen dacht waarschijnlijk dat ik met beide voeten tegelijk op het voorstel zou springen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem eens vierkant mijn gedacht te zeggen over de energiemarkt in het algemeen, en over Electrabel in het bijzonder.

Ik heb vermeld dat ik enkel en alleen nog klant ben bij Electrabel omdat ik te lui ben om te veranderen ; omdat ik er van overtuigd ben dat ik van de regen in de drop zou lopen, of van de drop in de regen, en omdat ik geen enkel vertrouwen heb in de energieboeren.

Ik vroeg hem ook waarom die korting niet automatisch kon toegepast worden, gezien de klanten dus blijkbaar lang genoeg 150 euro te veel betaald hebben. Hij antwoordde dat Electrabel de prijzen niet kan verlagen zonder de toestemming van de klant ; dat kan dus blijkbaar alleen voor de prijsverhogingen.

Ik moet toegeven dat het mannetje alles deed wat het kon om zijn maatschappij te verdedigen, maar de overmacht was te sterk : het ongenoegen van jaren daalde over hem neder en "je lui en ai foutu plein la figure", maar maakte het wel duidelijk dat ik het over Electrabel had en niet over hem.

Uiteindelijk droop hij het af met hangende pootjes : ik heb al zijn "argumenten" neergesabeld.  Hij denkt waarschijnlijk dat hij nooit een zo onredelijk man aan het woord gehoord heeft.

Ik zal dus waarschijnlijk véél te véél blijven betalen voor mijn energie maar mijn "morele" overwinning is me meer waard.

En wie weet, leren ze daar toch ooit nog naar hun klanten te luisteren.

Alhoewel, ben ik naïef genoeg om dat te geloven ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Ik gaf hem niet eens de gelegenheid zijn voorstel uit de doeken te doen.

Ik heb al véél te véél besparingsvoorstellen van Electrabel gekregen, en betaal mijn energie steeds duurder.