Belastingsparadijs

Ik lees op de website van Knack : "België: Belastingparadijs voor ondernemers en rijken?" ...
 
Uit het nieuwe boek 'Belastingparadijs België' blijkt dat 1 procent van de rijkste Belgen meer bezit dan de 60 procent Belgen met het kleinste vermogen. Bekijk hier de markantste stellingen uit het boek."
 
 
Daar wou ik wel iets meer van weten, zonder onmiddellijk het boek te gaan kopen. En wat blijkt ? Knack stuurt mij naar Facebook. Dat vind ik behoorlijk straf : geen Facebook, geen info.
 
Dan maar geen info : zo veel is het mij niet waard. Er zijn inderdaad twee mogelijkheden om mij direct te doen afhaken :
 
-- de info staat op Facebook : neen, dank je ;
-- je moet naar een publiciteit kijken voor je een video kan zien : nogmaals, neen dank je.
 
Zo worden we meer en meer slachtoffer van de willekeur van de informatica-goden. Big Brother in het kwadraat. Zo kreeg ik onlangs ook, zonder enige aankondiging of verwittiging, de updates van Internet Explorer 11 in de keel gespietst, samen met de automatische updates van Microsoft.
 
Hoog tijd dat er iets aan de almacht van die uit hun broek gewassen studentjes van Sillican Valley gedaan wordt, want potentieel zijn ze zelfs in staat de wereld over te nemen, inclusief de huidige machthebbers, de multinationals !

No comments: