Post

De grote baas van de post neemt het dus niet dat zijn vergoeding sterk gereduceerd wordt en trapt het af.

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131224_002.

Naar het schijnt heeft de man uitstekend werk verricht ; daar kan ik niet over oordelen. Maar ik heb een dubbelzinnig gevoel bij die evolutie.

Ten eerste vind ik dat geen enkele CEO of top manager (meer dan) een miljoen euro per maand waard is ; niet in België en niet in het buitenland. Ik zal met die mening wel bijna alleen staan, maar dat is geen reden om ze te veranderen.

Ten tweede vind ik de houding van de overheid van een ongehoorde brutaliteit, schijnheilig en puur opportunistisch : zij heeft jaren terug (mijns inziens ten onrechte) besloten de heer Thijs (en anderen) een vorstelijk loon uit te betalen. Ze verklaart zelf dat die man een uitstekende job gedaan heeft ; dus heeft ze geen enkele valabele reden om hem nu ineens veel minder te gaan betalen, behalve het feit dat de politieke wind gedraaid is !

Zo ondermijnt de overheid zelf de geloofwaardigheid van haar "beleid" terzake : het beleid zat verkeerd maar werd tot een paar maanden terug algemeen aanvaard. De brute ommekeer die nu geforceerd werd doet niemand deugd.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Volgens Jean Luc Dehaene maakte de regering twee grote fouten in het dossier.

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/dehaene-regering-maakte-twee-grote-fouten-in-bpost-dossier/article-normal-121454.html.

En meneer Dehaene maakte ook één grote fout : een man in zijn schoenen had beter gezwegen : hij heeft aan de regering zeker geen lessen meer te geven.