Stom, dommer, stomst

Ik heb  al enkele maanden digitale tv. Ik weet nu dar mijn oorspronkelijke bedoeling om daar zo ver mogelijk van weg te blijven de juiste was. Enkel het progressief verdwijnen van alle voor mij interessante analoge zenders en mijn groot ongenoegen met Telenet heeft mij er toe geleid deze fatale stap te zetten.

Enkele opmerkingen :

- ik had gerekend op enkele tientallen interessante zenders, maar het aanbod blijft zeer beperkt en meer dan de helft van de zenders zijn trash voor kinderen of "muziek"-zenders voor tieners en geestelijke aanverwanten ;
-  op de bijkomende zenders zijn er maximaal een paar die mij een meerwaarde geven ;
- hoe meer zenders, hoe meer herhalingen : sommige programma's worden bijna voortdurend herhaald op één zender, anderen dan weer op meerdere zenders ;
- veel Amerikaanse, Engelse en Australische bullshit - en ik druk mij hier zeer voorzichtig uit (Franse programmas zijn duidelijk verboden terrein) ;
- op Amerikaanse reality tv domineren zenders met ultra domme, totaal oninteressante, crypto fascistische, imperialistische, ultra tendentieuze en zelfs oorlogszuchtige  zenders voor kijkers met een IQ onder 50 ;
- 75 % van alle programma's zijn van zo'n deplorabel niveau dat ik ze in de jaren zestig van vorige eeuw zelfs niet eens aan de tieners in de "patronage" van de St-Jozefsparochie of op een vakantiekolonie had durven voorstellen.

En dan schrijf ik nog niets over de onophoudende  cretineuze reclameblokken of over het voortdurend vertoon van BV's en soortgelijk ****.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Ik vind dat er een zware belasting geheven moet worden op zenders die BV's of andere B's blijven opvoeren, en op de lonen en wedden van die BV's zelf, want ze doen aan volksverlakking en -vervlakking.

Anonymous said...

zou schotel antenne niet beter zijn voor u? alhoewel...