Europa

Lees : http://www.knack.be/nieuws/buitenland/guy-verhofstadt-de-mensen-willen-meer-europa/article-4000297233558.htm.

Naar het schijnt is 9 mei de dag van Europa. Ik lach.

Naar het schijnt is 2013 het Europees Jaar van de Burger. Ik grijnslach.

Naar het schijnt zegt Guy Verhofstadt: 'De mensen willen meer Europa'. Dat er meer, en vooral een ander Europa nodig is zal ik zeker niet bestrijden.

Dat de mensen meer Europa willen is een wensdroom van Verhofstadt : die man leeft al jaren in een ivoren toren en heeft een nieuwe bril en een hoorapparaat nodig. Maar luisteren is nooit zijn grote sterkte geweest.

Europa is op dit ogenblik een nachtmerrie  voor vele burgers. Ik vraag me af hoe vele mensen op dit ogenblik  Europa positief benaderen ... bitter weinig denk ik.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Lees vooral de commentaren op voormeld artikel : vernietigend ...