Kruisbeeld

"Het kruisbeeld moet weg uit de rechtszaal in München waar het proces om de Dönermoorden wordt gehouden. Dit zegt de Turkse parlementariër Mahmut Tanal in de Duitse krant Bild.

"Religieuze symbolen hebben in een rechtsstaat niets te zoeken. Het kruis is een bedreiging voor niet-christenen", aldus de politicus die de zaak als waarnemer bijwoont."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1629425/2013/05/08/Turkse-politicus-wil-kruisbeeld-weg-uit-rechtszaal-van-neonaziproces.dhtml.

In principe ben ik het er mee eens dat kruisbeelden niets te maken hebben in rechtszalen. Maar dat een Turkse parlementariër, die terzake niet meer is dan een waarnemer, dat gaat eisen in Duitsland, dat is voor mij vele straten te ver.

De Turken zouden beter eerst hun eigen zaken een beetje beter op orde stellen. In mijn ogen is dit het zoveelste bewijs dat Turkije geen Europees land is, en niets te zoeken heeft in de EU

Maar ik zal wel de onverdraagzame extremist zijn.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Van verdraagzaamheid gesproken : lees : http://www.kerknet.be/actua/nieuws_detail.php?nieuwsID=114708.

"Groeiende onrust bij christenen in Istanbul". Ik begin echt te geloven dat sommige mensen echt maar uit één oog zien.