Post

Ik heb zo juist een onvoorstelbaar tafereel meegemaakt. Om 12u48 zie ik toevallig van uit mijn keuken een postbode (zijn dat nog postbodes, stagiairkes of tijdelijke werknemers ?) de bussen van de appartementen rechtover mijn huis afwerken.

In een bus zit al een pak papier (waarschijnlijk publiciteitskranten en zo). De postbode trekt die papieren uit de bus en laat ze met een doffe plof op de drempel belanden. Hij stopt de correspondentie in de bus en rijdt dood gemoedereerd weg. Is dat geen sluikstorten ???

Ik heb onlangs al een klacht ingediend omdat mijn post regelmatig gekraakt en door en door nat half uit de brievenbus bengelt. Met onze vroegere postbode zou zo iets nooit gebeur zijn. Buiten een nietszeggende reactie gebeurt er niets.

De dienstverlening verloedert van dag tot dag. En zeggen dat de post tot enkele jaren terug een van de meest betrouwbare overheidsdiensten was ...

2 comments:

Anonymous said...

als ze geen overheidsbedrijf meer zijn zullen ze het wel vlug merken hoe het moet! of niet moet.

alé hoop en denk ik toch...

Pablo Carpintero said...

Ik denk dat het juist omgekeerd is : de privatisering is een ramp want het draait nu om de centen, niet om de post en de klanten.