Historic finger

"In an accident of historic measure, an American tourist to Florence's Museo dell'Opera del Duomo, is fortunate today that the motto "You break it, You buy it" didn't apply. A finger from a 14th century statue on display was broken off when the unnamed visitor got too close to the priceless statue."

Lees : http://abcnews.go.com/International/american-tourist-knocks-finger-off-14th-century-statue/story?id=19881003.

Allons, allons ...  een beetje ernst als 't u belieft.

Achterlijke barbaren zullen er spijtig genoeg altijd zijn, even goed als mensen die hun handen niet kunnen thuis houden.

Maar ten eerste is zelfs op de foto duidelijk dat de hand waaraan de vinger zat al duidelijk bewerkt geweest is (dat wordt verder in het artikel ook toegegeven).

En ik vraag me ook af of in de 14e eeuw al een wapening in beeldhouwwerken gestoken werd. Ik weet het echt niet, het lijkt mij onwaarschijnlijk ... misschien moet ik dat eens opzoeken.

No comments: