Wapenbroeders ?

Lanoye begrijpt dus niet waarom dertig procent van de Vlamingen aangegeven heeft voor de N-VA te zullen stemmen in 2014. “Er schuilt hypocrisie in de N-VA en zijn voorzitter. De partij wil een onafhankelijk België, maar slaagt er niet in dit duidelijk uit te spreken, noch duidelijk uit te leggen hoe het dit wil realiseren. Hun propaganda mag dan wel geniaal zijn, niemand weet wat het juist betekent. Als België splitst, zal Vlaanderen terrein verliezen op economisch vlak. Daarnaast zal het Brussel verliezen. En waarom zou je dat willen? Brussel is het Washington van Europa en de stad die België een gewicht geeft. Ik zou walgen van een Vlaamse republiek.”

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/tom-lanoye-de-n-va-van-bart-de-wever-is-hypocriet/article-4000365648807.htm#reviews.

Ik had het zelf niet beter kunnen schrijven. Voor de rest heb ik totaal niets gemeen met die schrijver ; ik heb nooit een boek van hem gelezen, en ik ben dat ook niet van plan, en de meeste van zijn standpunten zijn mij nog vreemder dan die van de leider.

Maar wanneer hij gelijk heeft, heeft hij gelijk !

No comments: