Oostfront

De krant vindt het nodig een artikel te wijden aan het grootste kerkhof voor "Oostfronters" in Rusland. Er werden al 30.000 niet geïdentificeerde Duitsers herbegraven en vandaag worden er voor het eerst vijf geïdentificeerde Duitsers herbegraven

Lees : http://www.standaard.be/plus/20130803/ochtend/3.

Nu moet ik toegeven dat ik op dat gebied zeer lange tenen  heb, maar de toon van dat artikel bevalt me niet echt. Hoewel er maar terloops naar de Vlaamse oostfrontstrijders verwezen word - en ik zal hier niet herhalen wat ik over die heren denk - lijkt de toon van het artikel me nogal eenzijdig.

O tempora, o mores ...

Persoonlijk vind ik het al zeer grootmoedig dat de Russen vanaf 1992 het inrichten van kerkhoven en herbegraven van Duitse soldaten toegestaan hebben terwijl letterlijk miljoenen van hun medeburgers, soldaten en burgers, mannen, vrouwen en kinderen, nooit een bekend graf zullen hebben.

No comments: