21 juli

Ik las zojuist een anonieme reactie op mijn vorige post en die brengt mij onrechtstreeks bij Albert II. Ik heb niet speciaal veel sympathie voor onze royals maar ik vraag me toch af wat die brave man, die op een leeftijd waarop 99.99 % van zijn landgenoten op pensioen zijn diep in de miserie zit, gaat vertellen in zijn toespraak op 21 juli.

Zijn land valt uit elkaar, en in zijn familie lijkt het ook niet zo goed te gaan. Daarenboven moet hij nog, waarschijnlijk onder een drache nationale -  en omringd door een bende meestal incompetente politici en gatlikkers - gaan kijken naar zijn voorbijschuifelende troepen.

Ik zou voor minder depressief worden. Ja, ik voel zowaar enig medelijden met die man, maar niet genoeg om me zijn avonturen echt aan te trekken :  zowel het défilé als zijn toespraak zal ik aan mij laten voorbijgaan.

2 comments:

Anonymous said...

heb ook compatie met die vent!!
ben blij dat ik geboren ben in een 'gewoon' arbeiders gezinneke!!!!!!!

Pablo Carpintero said...

"Alle ogen zijn vandaag gericht op koning Albert en zijn 21 juli-toespraak. De politieke stilstand weegt zo zwaar op de vorst dat hij voor het eerst met vertrouwelingen spreekt over zijn troonsopvolging."

Lees : http://www.vandaag.be/binnenland/73555_koning-albert-praat-voor-het-eerst-over-troonsopvolging.html.

Amaï - een ongeluk komt nooit alleen hihihi. Graptje, meneer de prins.