Sire, er zijn nog Belgen

Hugo Camps is niet direct een van mijn favorieten, maar deze keer geef ik hem 200 % gelijk.
Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/1294953/2011/07/20/Sire-er-zijn-nog-Belgen.dhtml.

Een paar uitreiksels (niet noodzakelijk de beste) :

"Ik ben een Belg, soms uit schaamte: een Belgje. Maar de harde tricolore kern blijft intact. En ik weet ook wel dat in de modieuze obsessie voor subidentiteit iedere nationale getuigenis verdacht is. Weinig is meedogenlozer dan het Vlaamse volksleger."

"Albert wordt nu al 400 dagen gegijzeld door een politieke klasse die van zichzelf een kerkhoffanfare heeft gemaakt. Nulliteiten hors catégorie, het begraven niet waard. Wat moet je als koning nog in een land waar een toespraakje tot landgenoten al zo opzichtig onder curatele staat?"


1 comment:

Pablo Carpintero said...

Ik zag per toeval een deel van een interview met Willy Claes en een type van de VVB. Diens lichaamstaal was al direct zonder meer duidelijk. Die Flaamse helden kunnen blijkbaar gewoon geen nanaseconde objectief blijven.

Triest, intriest !