Breedte van Meerbeke

In de stilaan onmisbare site  http://www.rikvanhauwe.be/ over het Land van Wedergrate heeft de heer Rik Van Hauwe nu "De Breedte van Meerbeke in 1670" gepubliceerd.

Hieruit leer ik dat er in dat jaar nog geen Timmermans in Meerbeke vermeld werd.
 
In 1729 (Het gemael of de personen die in aanmerking kwamen voor het maalgeld voor het eerste halfjaar van 1719) vind ik :

Jan Temmermans in Poelck (6 personen), mijn voorvader in de zevende generatie ;
Vincent Timmermans in Elsbeke (3 personen) voor wie ik nog geen link heb kunnen leggen.

Jan werd geboren te Gooik op 13.6.1686 en stierf te Meerbeke op 30.12.1769. Hij huwde Maria Anna De Vleeschouwer te Meerbeke op 23 juli 1708. Maria Anna werd geboren te Meerbeke op 11.6.1683 en stierf er op 24.4.1761.

Toch nog even meegeven : andere namen die in mijn kwartierstaat voorkomen waren wel al aanwezig, maar ik zal de rechtstreekse link met mijn voorouders wel nooit meer kunnen leggen omdat archiefbezoek onmogelijk geworden is.

In 1729 woonde Nicolaes De Vleeschouwer (7 personen) te Nepe. Hij was de vader van Maria Anna. In 1680 woonde hij op Ternath. Ik ga er tenminste redelijkerwijze van uit dat het om een en dezelfde persoon gaat.

No comments: