Alarm

Ik heb deze week even voor schut gestaan aan de kassa van de Carrefour waar ik het alarm deed afgaan. Ik was zeker dat ik niets "onwettigs" gedaan had en probeerde alle mogelijke maneuvers terwijl andere shoppers en de kassierster aandachtig toekeken.

De kassierster vroeg of ik iets nieuws aangetrokken  had hetgeen ik terecht ontkende, en omdat ik een eerlijk gezicht heb en een zeer goede klant ben vertrok ik zonder verdere problemen met mijn aankopen en een groot vraagteken op mijn voorhoofd. Later viel me te binnen dat een gelijkaardig avontuur mij onlangs overkomen was maar ik wist begot niet meer waar.

Deze morgen kwam de ingeving na een gesprek met mijn poetsvrouw. Toen ik biepte droeg ik een redelijk recente broek ; ik had het alarm uit de riem gesneden te samen met het kaartje met maat en prijs  en die in afwachting van verdere disposal in mijn achterzak gestopt. Beep beep ...

Ik had dus niets onwettigs maar wel iets behoorlijk stom gedaan, en dat gebeurt de laatste maanden wel meer. Verstandig is anders niet waar ?

No comments: