Miljonairs

"De vermogens in Europa zijn vorig jaar gestegen tot boven het niveau van voor de financiële crisis, die uitbrak in 2008. Wel zijn er tussen de landen grote verschillen in de evolutie. Het totale vermogen van de Belgen ging er tussen 2007 en 2013 met bijna 20 procent op vooruit. Ons land telde vorig jaar 415.117 miljonairsgezinnen ... , dat is 8,5 procent van alle huishoudens. Qua percentage gaan enkel Luxemburg (22,7 procent), Zwitersland (13 procent) en Nederland (9,1 procent) ons voor.

In het Wealth Report Europe wordt zowel rekening gehouden met financiële activa (aandelen, obligaties, fondsen) als met vastgoed."

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/belgie-telt-ruim-415-000-miljonairsgezinnen/article-normal-433893.html.

En waar wonen al die miljonairs ? Bijna 10 % van de huishoudens, dat lijkt mij nogal straf, om niet te schrijven onwaarschijnlijk.

Zelf ben ik zeker geen miljonair, maar indien het vermogen van de Belgen tussen 2007  en 2013 met bijna 20 % vooruit ging, vraag ik me af wat mijn bank wel kan gedaan hebben om mijn risico mijdende beleggingen met ongeveer een 25 % te doen dalen.

Een aanvaardbare uitleg heb ik nog nooit gekregen. Ik had mijn spaarcenten beter onder mijn peluw gestopt !

1 comment:

Azijn, Piet said...

Never ever believe a bankster !!! They will cost you very dearly.