Leeftijd

Jan Jambon (N-VA): 'Iedereen wéét diep vanbinnen dat we pensioenleeftijd moesten verhogen'.

Lees : http://www.knack.be/nieuws/belgie/jan-jambon-n-va-iedereen-weet-diep-vanbinnen-dat-we-pensioenleeftijd-moesten-verhogen/article-normal-436033.html.

Ik  verneem dat de heer Jambon nu minister van binnenlandse zaken en veiligheid is. Niet dat er iets verandert aan zijn geloofwaardigheid.

Het is toch godgeklaagd dat zulke onzinnige veralgemeningen ons in de strot geduwd worden. Dit is geen verdediging van een feit maar het opleggen van een onbewezen dogma. En "iedereen" is een veel te dikwijls gebruikte en onaanvaardbare veralgemening.

Zelf begrijp ik nog altijd niet dat ouderen langer moeten werken terwijl er niet eens werk genoeg is voor de jongeren.

3 comments:

Pablo Carpintero said...

Verwacht van mij geen objectiviteit wanneer ik het over politici heb !

Johan said...

Objectiviteit is deze blog toch compleet vreemd dacht ik.

Pablo Carpintero said...

Voor sommige mensen is menigvuldige herhaling een noodzaak.
En objectiviteit is me totaal vreemd omdat ze gewoonweg niet bestaat ; ze is enkel een schaamlap voor om het even welk idee.