Rusthuizen

In de digitale avondeditie van De Standaard lees ik  :

"Bert Anciaux pleit ervoor dat onze rusthuizen enkele kamers inrichten om moslimsenioren op te vangen. Nu vinden zij de weg niet naar onze rusthuizen terwijl de nood nochtans hoog is. Jean-Marie Dedecker noemt het een dwaas idee."

Ik heb twee reacties :

Als die man maar in de media komt is hij al tevreden, en hij heeft mijns inziens altijd de "originele" willen uithangen, maar dat is zijn goed recht. Zoals mij grootvader zij : ons Heer moet van alles zijn getal hebben.

Ik vind het een rotslevht idee : nog meer segregatie ? En wie komt nadien ? conservatieve katholieken, Antwerpenaren, voetballers, slecht zienden ?

Maar ik ben natuurlijk niet objectief. In de ogen van een verlichte geest als Bertje zal ik wel een tikkeltje racist zijn zeker ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Als geboren contrarian : indien ik ooit (o nachtmerrie !!) in een ouderlingentehuis zou belanden eis ik het recht op mijn eigen asociale levenswijze verder volledig te kunnen beleven, afgesloten van andere "normale" mensen en van andere contrarians !