Familienamen in mijn stamboom - uitleg

Ik heb een alfabetische lijst opgesteld van de familienamen die in mijn bewerkte stamboom voorkomen - overal waar het realistisch leek heb ik voor één schrijfwijze van de naam gekozen. Er blijven een paar twijfelgevallen waar ik nog niet weet of het om dezelfde familie gaat met licht afwijkende namen of om twee of meer niet verwante families.

De lijst omvat voorlopig 335 namen van families van wie ik afstam; de keuze van "van" of "de"  is deels arbitrair en hangt mede af van de bron.

Belangrijke verdere vertakkingen zijn mogelijk voor meerdere families, waar onder van Aerschot-Schoonhoven ; van Abcoude ; Colins ;  Covens ; van Leefdaal ; Pipenpoy e.a.

Ik heb nog stapels andere documenten te verwerken. Ik moet ook nog meerdere gezinsreconstructies van voor mij relevante steden en dorpen doorspitten, alsook documenten die ik in de loop der jaren verzameld heb. Het verder uitwerken van mijn stamboom ligt door omstandigheden al jaren zo goed als stil.

Mijn stamboom is nog nergens gepubliceerd, maar ik wil in de mate van het mogelijke antwoorden op  vragen van mijn lezers over de plaatsing van bepaalde namen in mijn stamboom, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook nog wel fouten bevat.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

De lijst kan nog aangevuld worden met tientallen, zo niet honderden familienamen ...

Pablo Carpintero said...

En om alle misverstand te vermijden lees "kwartierstaat" waar ik het woord "stamboom" gebruikt heb.