Reclame

Ik zie dat banken fortuinen blijven uitgeven om ons al dan niet correcte of al dan niet verwrongen standpunten, producten of diensten aan te smeren.

Eer zeer extreme maar welgemeende persoonlijke mening : ik vind dat het de banken gedurende minimum vijf jaar zou moeten verboden worden om nog reclame te voeren  ; en zeer zeker reclame over klantdienstbaarheid die negen keen op tien of sterk overdreven of gelogen is.

Het lijkt me inderdaad nogal straf dat de klanten moeten (mede) betalen aan de pogingen van de banken om ons van hun goede trouw, efficiƫntie en klantdienstbaarheid te overtuigen, hetgeen hen ten andere hoe langer hoe minder lukt. Ze zouden beter werken aan de essentie in plaats van aan de schijn.

Ik stel ook voor dat de helft van de  leden van de raden van bestuur en van de algemene directies enkele dagen aan de (weinig  overblijvende) loketten zouden tewerk gesteld worden, terwijl de andere helft bij hun bankverrichtingen als gewone klanten zouden behandeld worden.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Mij moet eens uitgelegd worden hoe het mogelijk is dat, in een agentschap waar vijf en twintig personen zetelen, er slechts een loket (voor inlichtingen) open is en dat iemand vijftien tot twintig minuten moet wachten ) eer hij of zij een eenvoudige cash verrichting kan doen ?

Pablo Carpintero said...

Overigens heb ik die koffie nog nooit geproefd.