Crash

Vanavond en morgen wordt dus de zoveelste cruciale top voor de redding van de euro en de EU gehouden. Ik durf er zwaar op inzetten dat er weer een mug gebaard wordt in plaats van een olifant, alleen al omdat de grote koppen in paniek aan het ronddansen zijn, niet weten waarheen en dus zeker ook geen overeenstemming kunnen bereiken. Wanneer de vos de kippenren binnenbreekt stuiven de kippen in opperste verwarring alle kanten op.

Maar dit soort "top"-besprekingen kunnen niet eeuwig herhaald worden. Vroeg of laat breekt het ganse rotte systeem open in de zwaarste crisis ooit. En ik vrees dat er dan bloed door de straten zal vloeien.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis, maar ik denk dat wij het "point of no return" al lang voorbij zijn. Er rest alleen nog de crash.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

De crisis van de euro en de EU is eigenlijk maar een symptoom, een koortsblaas op een dodelijk ziek lichaam : het systeem van de winstmaximalisatie en de vrije markten.

Volledige vrijheid leidt niet tot een perfecte werking van de markten, maar tot anarchie : zie de recente evolutie van de beurzen.

En iedereen verliest, behalve de superrijken.