Toeval

Vanavond toevallig gezien al surfend op Geneanet.

Ik wist al langer dat er tussen de gegevens van "lindav" en mijn eigen opzoekingen een  behoorlijk aantal gemeenschappelijk waren. Maar deze keer vond ik nog een zeer groot aantal namen die mij tot nu toe niet bekend waren.

Lees : http://gw2.geneanet.org/lindav?lang=fr;m=A;p=zeger;n=van+cutsem&siblings=on&notes=on&t=T&v=50&image=on&marriage=on&full=on.

Ik zocht op de naam van mijn moeder's moeder, Maria Antonia De Vidts (Pamel 1885 - Okegem 1949) en kwam zo nog eens bij Zeger Van Cutsem (ca 1620 - Sint Martens Lennik 1681) terecht. En bij de genoemde bron vond ik dus voor deze persoon nog zeer veel bijkomende gegevens betreffende zijn (en  dus ook mijn) voorouders tot in de 12e-13e eeuw.

Ik kan natuurlijk niet instaan voor de juistheid van deze gegevens, alhoewel ik tot nu toe geen fouten gevonden heb in de mij bekende gegevens van voornoemde dame. Toch "un grand coup de chapeau" voor haar enorm opzoekingswerk - op dit ogenblik meldt ze overigens bijna 71.000 gegevens !

Correctie 5 december 2011 : 182.150 gegevens !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

De gegevens in sommige lijnen gaan veel verder terug dan het jaar 1000.