Peiling

"Volgens een peiling van de Franstalige krant La Libre Belgique en de televisiezender RTBF blijven de PS en de N-VA nog steeds veruit de grootste partijen van het land. De N-VA zou op dit moment 39,8% van de kiezers overtuigen. Alle partijen die aan de regeringsonderhandelingen deelnamen, geven terrein prijs."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111202_196.

Deze cijfers bezorgen mij een koude douche. Aan de ene kant begrijp ik dat steeds meer mensen de neus vol hebben van het miserabel circus dat meer dan 500 dagen lang opgevoerd werd. Maar ik mag er wel aan herinneren dat het overgrote deel van die tijd verprutst werd met redelijk onbelangrijke communautaire twisten ; en dat de werkelijk belangrijke zaken nadien in een relatief korte tijd konden geregeld worden.

Anderzijds vraag ik me af of de Flaamse kiezers echt blind genoeg zijn om het land eventueel over te leveren aan een ultra nationalistisch en ultra liberaal avontuur ? Indien dat inderdaad het geval is verdienen zij niet beter dan wat hen dan zal overkomen !

No comments: