RKK

Iedereen die mijn blog leest weet wat ik van statistieken en van lijstjes denk : garbage in, garbage out. Ik weet niet of dat het geval is voor de enquete van de IBMR, maar gezien de naam heb ik mijn twijfels over de objectitviteit van de gegevens.

Maar ik wil allen die in dit landje denken dat niet alleen de Rooms-katholieke kerk hier op sterven na dood is (en dat is ze) en die in hun natte dromen het verdwijnen van alle godsdiensten verwelkomen ; ik wil al die personen een reality check bezorgen. Het ongeluk is natuurlijk dat mijn blog door geen kat gelezen wordt ...

"Niet de islam, maar wel het christendom groeit wereldwijd sneller dan alle andere godsdiensten. Dat blijkt uit een rapport van de International Bulletin of Missionary Research (IBMR). Elke dag zouden er wereldwijd 83.000 christenen bijkomen. Het aantal mensen dat zich niet wil binden aan een religieuze overtuiging neemt iedere dag met duizend af. ...

Van de 2,3 miljard christenen zijn er 1,2 miljard katholieken. Daarna volgen protestanten (426 miljoen), onafhankelijke kerken (378 miljoen), orthodoxen (271 miljoen), anglicanen (87,5 miljoen) en overige christenen (35,5 miljoen). En ondanks alle schandalen is met 31.000 nieuwe leden per dag de Rooms-Katholieke Kerk de snelst groeide christelijke groepering."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1357449/2011/12/03/Christendom-snelst-groeiende-godsdienst.dhtml.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Het hangt er natuurlijk vanaf wie of wat je nog Rooms-katholiek noemt ...