Herstelbetalingen

"Dat Griekenland onderzoekt of het herstelbetalingen voor de tweede wereldoorlog kan eisen van Duitsland is even waanzinnig als dat het een blijk van totale wanhoop is."

Lees :  http://www.knack.be/opinie/columns/johan-van-overtveldt/euroverzuring-wanhopig-griekenland-jaagt-duitsers-de-gordijnen-in/opinie-4000175691715.htm.

Voor één keer heeft de  naar mijn mening volledig verzuurde redacteur volkomen gelijk.

Toch zie ik met enig genoegen hoe de corrupte Grieken de arrogante Duisters de gordijnen in jagen, en  vind ik het met mijn slecht karakter eerder leuk dat  onze Oosterburen nu en dan nog eens met hun neus op hun schandalig en moorddadig verleden gewreven worden. De inwoners van een land met zo'n verleden zouden beter wat minder het vermanenede vingertje opsteken.

Anderzijds is het door en door corrupte en tot in de wortels verrotte Griekenland bijna vragende partij geworden om zo snel mogelijk uit de Europese club gegooid te worden.  Ja, ze hebben ons millennia geleden de basis van onze beschaving aangereikt, maar dat is nu toch al zéér, zéér lang geleden en hoeft mijns inziens niet meer betaald te worden.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Nu en dan heb ik nog altijd spijt dat het plan Morgenthau nooit toegepast werd.