Zang

"Dit weekend is het zangweekend. En wel voor het klimaat. Nic Balthazar, de Klimaatcoalitie en 11.11.11 hebben iedereen opgeroepen om op zaterdag en zondag mee te doen aan de grootse zangbetoging ooit. Op StuBru daagde de filmregisseur de stad Antwerpen 'sportief' uit om beter te doen dan 'zijn' Gent dat momenteel aan de leiding staat qua inschrijvingen."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/5378/Global-Warming/article/detail/1504576/2012/09/21/Gentenaar-Nic-Balthazar-daagt-Antwerpen-uit-voor-Sing-for-the-Climate.dhtml.

De onnozele, misschien wel goedgemeende, maar totaal zinloze initiatieven van onze onvermijdbare kultuurapostelen en andere selfkickers komt me zo stilaan de keel uit. Ik ben blij dat ik deze verwittiging tijdig gelezen heb, zoniet was ik dit weekend misschien nog totaal onwetend, totaal onschuldig, en totaal ongepast in gezang uitgebarsten. En meneer pastoor, zondag zing ik niet mee !

4 comments:

Anonymous said...

Absurdistan !

Pablo Carpintero said...

60.000 deelnemers ?!? Wat moet een mens daar van denken ?

Pablo Carpintero said...

Hoeveel zou dat grapje - dat zeer waarschijnlijk op subsidies gebouwd werd - mij gekost hebben ?

Pablo Carpintero said...

Ik had het nooit zo goed kunnen verwoorden.
Lees : "In naam van het klimaat, stop met zingen!" in http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120923_00307661.