Slim, slimmer, dom

De Standaard op zijn best (zie ook mijn recente post "Mijn kwaliteitskrant"). 

-- In de krant van vandaag wordt over zowat twee bladzijden de lof gekraaid over de prestaties van  het nieuwe "Vier".

Titels : "De Slimste mens haalt 944.876 kijkers." Hoofdtitel : "Eén-topper blijft overeind op Vier".

"'t Is gebeurd : 'De slimste mens ter wereld' heeft op Vier maandag bijna een miljoen livekijkers gelokt. Een aardverschuivingtje, waar we nu al een en ander uit kunnen leren".

En nog : "1. 'De slimste mens' staat als een huis."

Juist ja.

--  Maar op de website van dezelfde boul- sorry kwaliteitskrant lees ik vandaag :

"De tweede aflevering van het Vier-programma De Slimste Mens Ter Wereld trok gisteravond 564.000 kijkers. Dat is 400.000 kijkers minder dan de eerste aflevering maandagavond. Die haalde nog 944.876 kijkers."
 
Zie :  http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120919_043.

Ik word er bijna onwel van. 

1 comment:

Pablo Carpintero said...

P.S. : er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt nog naar dat soort programma te kijken.