Feestdagen

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1525304/2012/10/29/Ik-begrijp-niet-waarom-het-Offerfeest-niet-erkend-wordt-als-officiele-feestdag.dhtml.

"Ik probeer altijd goed na te denken voor ik iets stoms ga zeggen. Maar als je het lijstje van officiële feestdagen bekijkt, dan zie je dat het grotendeels christelijke hoogdagen zijn. Pasen, Pinksteren, Hemelvaartsdag, Allerheiligen en Kerstdag. Er zitten een paar leuke dagen tussen, maar ook wat waardeloze. Is het niet interessant om twee of drie feestdagen af te schaffen die financieel niet zo interessant zijn? Wie weet waarvoor Pinksteren staat? En Hemelvaartsdag? En hoeveel geld valt er uit die dagen te kloppen?

We kunnen beginnen door van het Offerfeest een officiële betaalde feestdag te maken. Ik zou er meteen het Suikerfeest bij doen, en Jom Kipoer. Ik wil zelfs een feestdag ritselen voor atheïsten en betweters. Zouden feestdagen voor Steve Jobs, Etienne Vermeersch en kookprogramma's niet interessant zijn? Wat te denken van een gesponsorde feestdag? Een Coca-Cola-dag of een McDonald's-dag? Ik zie het al helemaal voor mij."


Toch niet genoeg nagedacht, beste vriend !

No comments: