Kies maar 3 ...

Ik veronderstel dat niemand de moed zal hebben om beide "missen" volledig te bekijken, maar jullie kunnen "browsen".

Ik plaats "missen" tussen aanhalingstekens omdat de eerste - traditionele tridentijnse - mis opgenomen werd in de Parijse kerk van de broederschap Puis X, die liturgisch misschien zeer zuiver op de graat is, maar wiens maatschappelijke standpunten soms meer dan archaïsch zijn.

En de tweede "mis" - of is het een bal populaire - ja, die spreekt voor zichzelf niet waar ? Dat zou een mis voor Allerheiligen moeten voorstellen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik al véél erger gezien en gehoord heb.

Mijn eigen keuze is snel gemaakt, maar ik ben dan ook een - waarschijnlijk licht achterlijke - oude, reactionaire conservatief.

En waar blijft de "unam, sanctam, cathólicam et apostólicam Ecclésiam" ?

No comments: