Lourdes en treinen

"De Italiaanse Nationale Unie voor het Ziekentransport naar Lourdes en Internationale Bedevaartsoorden (Unitalsi) koopt treinwagons aan voor het vervoer van zieke en gehandicapte bedevaarders. De beslissing is genomen wegens de ontevredenheid over het huidige ziekenvervoer van pelgrims naar het populaire Franse bedevaartsoord. Tegen 2015 worden verschillende treinstellen aangekocht bij de Italiaanse vervoersmaatschappij Trenitalia. De kosten van de aankoop worden geraamd op 20 miljoen euro. Lourdes wordt jaarlijks door 250.000 Italiaanse pelgrims bezocht."

Lees : http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=550086850153535260#editor/target=post;postID=9218240002015787639.

In die markt zit blijkbaar nog veel potentieel, tot spijt van wie 't benijdt.

Alhoewel, treinstellen kopen dient tot niets wanneer er ook geen controle is over de infrastructuur. En waarom zouden de Franse spoorwegen "vriendelijker" zijn voor concurrenten ?

Overigens staat er iets onzinnigs in het citaat. Indien Lourdes per jaar zes tot acht miljoen pelgrims ontvangt (ik twijfel niet echt aan dat cijfer maar ik vraag me nog altijd af hoe het "gefabriceerd" wordt) dan is het onmogelijk dat slechts 250.000 Italianen dat doen. Gezien hun dominantie in Lourdes zou ik dat aantal zeker op 2.5 mio schatten.

No comments: