" De Wever vertelt ook waarom hij pas laat zijn ambities bekendmaakte voor Antwerpen. 'Ik had geen zin om een marathoncampagne te lopen. Voor ik me publiekelijk kandidaat stelde in april heb ik er alles aan gedaan om de schijn op te wekken dat ik het niet zou doen,' zegt hij in Metro.

De beslissingzelf had hij al genomen in juni 2011, het moment van de 'onaanvaardbare' nota van Di Rupo. 'Toen heb ik de knop omgedraaid. Ik heb mezelf beloofd een strategie uit te stippelen voor de komende jaren en mee te dingen naar het burgemeesterschap van Antwerpen.' "

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121008_001.

Gesnopen ? De leider vertelt aan zijn kiesvee wat hem op een bepaald moment het best uitkomt. Of dat de waarheid is of niet doet niets terzake. Misschien heeft die man nog enkele voorouders gemeen met de beruchte republikeinse kandidaat in de US ?