Goud

Ik heb gisteren een nieuwe brasserie ontdekt ; toevallig dingt die mee naar een locale onderscheiding. Ze is een van de drie finalisten.

De inrichting is gloednieuw en modern, de bediening is vriendelijk, maar de zaak is nogal lawaaierig.

Het niet te grote etablissement zat stampvol - niet alleen de zaal maar ook het salon waar gewacht werd tot er tafels vrijkwamen. Zo te zien een echte goudmijn.

Mijn verwachtingen waren niet hooggespannen, maar ik kreeg echt een verrassing op mijn bord. Het is zéér lang geleden dat ik zo'n lekkere steak gegeten heb - daar moet ik al een paar jaar voor teruggaan. Het vlees was zo lekker dat het zonde was om er saus bij te eten (overigens was de nochtans geprezen béarnaise genietbaar maar niet echt om naar huis over te schrijven).

Ik zou dus met veel plezier mijn stem on line uitgebracht hebben om die zaak aan "goud" te helpen maar stel vast dat ik daarvoor op een pak onbescheiden vragen moet antwoorden. Ongeveer het enige dat niet gevraagd wordt is het nummer van mijn bankrekening en de maat van mijn schoenen.

Sorry, maar dat is een grote stap te ver - geen stem dus.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Overigens aanvaardt de zaak enkel betalingen in cash en werd - al dat niet toevallig - vergeten mij een BTW bon te geven. Maar ik heb er ook niet om gevraagd.

Pablo Carpintero said...

Bepaalde commentaren werden verwijderd, en verdere commentaren zullen niet gepubliceerd worden.