Beoordeling

"De FOD Economie is een onderzoek gestart naar een nieuwe vorm van digitale afpersing. Restauranthouders in heel Vlaanderen krijgen een mail waarin wordt voorgesteld om te betalen voor positieve beoordelingen op het internet.

Tientallen en mogelijk honderden restaurantuitbaters kregen een mail waarin wordt voorgesteld om positieve getuigenissen op het internet te plaatsen tegen 24 euro per stuk."

Lees : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131122_00850917

Als ik de soms totaal tegenstrijdige beoordelingen lees die op internet verschijnen over bepaalde instellingen stel ik mij soms vragen over de oorsprong van die berichten.

Indien ik een uitbater was zou ik nochtans niet betalen voor positieve beoordelingen. Ik zou ze zelf  posten. Dat kost niets. Maar ja, ik vergeet het altijd, de mensen in de horeca zijn zo eerlijk en hebben het zo druk dat ze dit nooit ofte nimmer zouden doen.

No comments: