Eten 1

Ik ga regelmatig op zoek naar brasseries of restaurants waar ik kwalitatief goed en smakelijk eten kan krijgen aan aanvaardbare prijzen.

Ik zoek dus, zoals de Fransen zeggen "la quadrature du cercle", of de pot met goud aan het einde van de regenboog. Maar ik blijf zoeken ; misschien geloof ik nog wel in mirakels.

Onlangs vond ik per toeval de website van een mij totaal onbekende brasserie die niet meer dan een paar stevige boogscheuten van mijn woning verwijdert ligt.

De presentatie van de website was ondermaats en leek meer op zelfbediening of een niet echt gelukte vriendendienst. De uitbaters leken avontuurlijk bloed te hebben en regelmatig van stek te veranderen. Op zich is dat niet negatief, maar toch ...

De niet bijzonder uitgebreide en inspiratieloze kaart deed mij niet rillen van anticipatief genoegen en de foto's waren niet direct een aanzet om dat bedrijf zo snel mogelijk eens te bezoeken. Het interieur leek samengesteld uit totaal verschillende tweedehands tafels en stoelen.

Maar erger : per tafel mochten maar vijf verschillende schotels besteld worden en er stond geen enkele prijsaanduiding op de kaart.

Ja ... dan weet ik het wel. Ik zal  die brasserie misschien ooit wel eens bezoeken, indien ze dan nog bestaat,  maar zeer waarschijnlijk is dat niet ...

2 comments:

Johan said...

Als je je hart verknocht heb aan Lourdes en Maria, dan neem ik aan dat je nog in mirakels gelooft...

Pablo Carpintero said...

Wat is een mirakel ?