Vertragingen

"De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. De rit Brussel-Antwerpen duurt 43 minuten, langer dan in 1935. Dat leert het nieuwe vervoersplan, dat De Morgen kon inkijken.

Het traject Mechelen-Leuven wordt vanaf 2014 in 26 minuten afgelegd. Ooit kon dat in 16 minuten. De snelste trein tussen Antwerpen en Brussel doet er 43 minuten over, dat is trager dan in 1935. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1745527/2013/11/23/Trein-gaat-trager-rijden.dhtml.

De schaamte voorbij.

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Ik heb deze post om technische redenen moeten verplaatsen. Daarbij is een commentaar verloren gegaan.

Sorry Johan.

Johan said...

Bevestiging! Ik heb railtime geraadpleegd voor de aanpassingen aan de uurregeling vanaf 15 december 2013 en wat blijkt : in de ochtendspits op de lijn Kortrijk - Brussel zouden de treinen weliswaar nog op hetzelfde moment moeten aankomen in Brussel, maar dan moet je in Zuid-Oost-Vlaanderen wel een paar minuten vroeger op het perron zijn om die trein nog te halen. Bovendien staat me voor dat NMBS/Infrabel deze truc een paar jaar geleden ook al eens gebruikt heeft om hun uurregeling enigszins aan de werkelijkheid (lees vertragingen) aan te passen. Overigens, voor de avondspits geldt dezelfde NMBS-logica.
En dan lijkt dit dus nog maar een voorproefje te zijn van wat ze in 2014 met de uurregeling van plan zijn...
Toch één goed woord over de NMBS: de laatste jaren is het treincomfort er wel op verbeterd met inzet van modernere treinstellen, dat werd me vandaag overigens ook bevestigd door andere reizigers. En bovendien mogen we dus voortaan nog wat langer van dat comfort genieten door de langere reistijden! NMBS : doe zo voort...