Frustraties

Mijn blog is hoe langer hoe meer aan het verworden tot een instrument waarin ik mijn frustraties kan ventileren. Het is een goedkopere manier dan drinken, minder vermoeiend dan  politieke agitatie, en minder gevaarlijk dan zes overbruggingen.

De genealogie die mij bijzonder blijft boeien is bijna van mijn blog verdwenen. Hier zou ik een plechtige gelofte moeten formuleren dat dit zal veranderen, maar ik ben een beetje te wijs en veel te voorzichtig om dat te doen.

Ik herhaal dus nog eens dat mijn lezers mijn pennenvruchten "auf eigene Gefahr" consumeren.
Maar voor hun eigen frustraties of razernijen moeten ze elders een uitweg vinden : die neem ik alleen over indien ze niet totaal naast de kwestie zijn of mijn eigen standpunt bevestigen.

Niemand kan me verwijten dat ik ooit objectief geweest ben. Ik ben er steeds sterker van overtuigd dat objectiviteit niet bestaat, en universeel geldende wetenschappelijke waarheid evenmin.

Alles is relatief, ook en vooral ons begripsvermogen.

En tenslotte is een blog voor mij niet meer dan een beetje Spielerei.

Nota :  waar komt al dat Duits ineens vandaan?

No comments: