Peter Cis

Op 1 juli 1961 overleed Joannes Franciscus Neukermans, de vader van mijn moeder, in de kliniek van Mijlbeek te Aalst , waar hij verschillende weken tussen leven en dood gezweefd had in hevige pijnen.

Hij werkte "aan de spoorweg" en heeft zijn ganse leven in Okegem gewoond, maar werd zwaar ziek gevonden na een val en onmiddellijk naar Aalst gevoerd. Hij werd 74 jaar oud ; en ik, zijn oudste kleinzoon, ben daar nu maar een dik jaar meer van af.

Ik heb  in mijn blogs al meerdere keren over hem geschreven. Hij had zijn vrouw Maria Antonia De Vidts véél te vroeg verloren in 1949 maar ik bleef bij hem met vakantie gaan : die weken waren de hoogtepunten van mijn jong leven. Ik kon hem nooit iets te veel vragen ... de herinneringen beginnen weer te stromen.

Ik zou een boek kunnen schrijven over mijn herinneringen en anekdotes, maar dat kan niet de bedoeling zijn want ik zou hem nooit recht kunnen doen. Ik houd niet van lijstjes, maar hij was en is nog altijd één van de vijf, misschien zelfs één van de drie belangrijkste mensen in mijn leven. Maar ik schreef het al : lijstjes zijn niet belangrijk.

Peter Cis woont nog altijd in een zeer speciaal en warm plekje in mijn hart.

No comments: