Verrassing

Ik let nooit op prijzen van consumptiegoederen ; ik weet niet wat een brood kost ; ik weet niet wat een doos waspoeder kost. Ik koop wat ik nodig heb.

Maar vandaag werd ik echt verrast.

In een drukbezochte, goede en "goedkope" fruit- en groentenwinkel die veel per bak verkoopt en waar ik normaal een bak jonagolds koop (deze keer kocht ik een andere soort per gewicht omdat er geen dikke jonagolds waren), kocht ik 12 mooie appels, acht dikke nectarines, en acht aantrekkelijk uitziende peren.

Ik verwachtte iets van een 15 euro te betalen, maar de rekening bedroeg  29.94 euro. Ik was er een ogenblik niet goed van. Dat is meer dan een euro per stuk fruit ! Wanneer ik de appels niet meereken is dat 1.5 euro voor één  nectarine of voor één peer !!

En dan zeggen ze dat de prijzen niet gestegen zijn ! Nee, die zijn ontploft !!

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Meer dan zestig Belgische frank voor één peer ???