Strijders ?

Een van de "strijders" die de ruggengraat van de Belgische democratie gingen breken zou gesneuveld zijn in Syrië.

Lees : http://www.standaard.be/plus/20130727/ochtend/9.

Ik kan niet zeggen dat ik overmand ben door verdriet. Maar ik ben wel overmand door onbegrip wanneer ik de laatste paragraaf van het artikel in de krant lees :

"Buitenlands Zaken of het federaal parket konden het nieuws van zijn dood niet officieel bevestigen, maar dat geldt voor alle gesneuvelden in Syrië. Soms wordt ook bewust foutieve informatie over de dood van Syrië-strijders verspreid om hen een anonieme terugtocht naar ons land, Europa of Afrika te garanderen."

Heb ik goed gelezen wat daar staat ? Is er dan werkelijk geen limiet aan "ons" begrip voor die heren ?

1 comment:

Anonymous said...

die mannen mogen blijkbaar alles.