Statistieken

-- "Om de zeven minuten vindt wel ergens in ons land een (poging tot) inbraak in een huis plaats. Vorig jaar ging het om 75.268 geregistreerde feiten. Bij ongeveer een derde daarvan ging het om een poging tot inbraak."

Lees : http://www.standaard.be/plus/20130709/ochtend/5.

Sorry ?

-- "'De commissaris-generaal en ik hebben genoeg van de foute info die de ronde doet over de hervorming van de politie’, zei minister Milquet gisteren in de marge van de persconferentie. Daarmee wilde ze een einde maken aan de speculaties over onenigheid tussen haar en De Bolle.

... Net zoals het gerecht zal de politie in de toekomst op het niveau van de provincies worden georganiseerd, ... . In het oorspronkelijke plan was er sprake van één directeur per provincie. Die zou de leiding hebben over de gerechtelijke en de bestuurlijke politie. Milquet voegde daar een ander scenario aan toe: één met twee directeurs per provincie. De regering zal nu moeten beslissen welk wordt uitgevoerd. Milquet: ‘En of het er nu één of twee zijn, dat is slechts een detail.’ "

Sinds wanneer is een verdubbeling een detail ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Wanneer dS statistieken interpreteert lees ik er meestal over heen omdat ze er zeer dikwijls magistraal in slagen een paar eenvoudige cijfers totaal onbegrijpelijk te maken.

Maar ik ben natuurlijk van kwade wil : het probleem ligt niet bij dS maar bij mij : ik ben zeker en vast te dom om die uitleg te begrijpen.

Zo is de nieuwe website van dS voor mij ook een echt zoekprentje geworden.