Alarm ?

De Europese Centrale Bank (ECB) dreigt overbelast te raken door de hoeveelheid taken die ze op zich moet nemen. Dat zegt de Belg Peter Praet, hoofdeconoom bij de instelling.  ...

De ECB-hoofdeconoom is wel optimistisch dat de Europese banken gered kunnen worden zonder opnieuw een beroep te moeten doen op de belastingbetaler. De centrale bank zal de juiste kapitaalnoden uitzoeken in een jaar tijd. De "eerste indruk" van Praet is dat de herkapitaliseringsnoden overal gedragen kunnen worden door de private sector."

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1667956/2013/07/12/Hoofdeconoom-Peter-Praet-Overbelasting-dreigt-voor-ECB.dhtml.

Is het jullie ook al opgevallen hoe vijf, zes jaar na de crisis en na dramatische interventies, er - weer steeds meer gesschreven wordt over de redding van de banken en hun "herkapitaliseringsnoden" ?

Waar is al dat belastingsgeld, waar zijn al onze spaarcenten naartoe ?

Ik ben van mening dat we nog altijd op een enorme bom zitten. Wanneer die afgaat zal er van de lont, die de financiƫle sector is, en van de maatschappelijke structuren niet veel meer overschieten !

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis. Maar ik schreef : "wanneer" ; niet "indien" of "als".

No comments: