Aardgasprijzen

"Electrabel vraagt een klein miljoen aardgasklanten hun voorschotfactuur te verhogen met 20 tot 40 euro per maand. 'We willen onaangename verrassingen bij de eindafrekening vermijden' " zegt een woordvoerster.

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=K636UOB0.

Het blijft wonderlijk hoe de prijzen bijna ogenblikkelijk naar boven worden aangepast, maar dat de prijsverminderingen altijd blijven haperen. Ik  herinner me nog levendig dat ik  enkele jaren terug gespannen wachtte op een prijsvermindering, en ik meen mij te herinneren dat ik er per slot van rekening zo goed als niets van gemerkt heb.

Wanneer gaat de overheid  de prijsvorming in de energiesector eens echt aanpakken ? Maar ja, die vraag stellen is ze beantwoorden : dat kan of durft ze niet. Als een kat rond de hete brij draaien, OK, maar er iets aan doen ?

2 comments:

Anonymous said...

Dit land wordt bestuurd door energieboeren en bankiers. Al de rest is een spel van smoke and mirrors.

Anonymous said...

Voor de "durs de comprenure" kan bij vorige commentaar verduidelijkt worden : in hun eigen belang bestuurd.