Kernenergie (bis)

"Verantwoordelijken van Electrabel hebben woensdag op de site van de kerncentrale van Tihange verzekerd dat de Belgische centrales veilig zijn en dat ze gebouwd zijn volgens seismische normen die gebaseerd zijn op universitaire studies. Electrabel hield in Tihange een persconferentie naar aanleiding van de nucleaire crisis in Japan.

Er is altijd een risico, maar de veiligheidsnormen in de Belgische centrales liggen hoger dan in de Japanse, luidde de boodschap."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110316_134.

Ik ben zeker dat de Japanse centrales ook gebouwd zijn "volgens seismische normen die gebaseerd zijn op universitaire studies".

Words, words, words ... waarom zou ik die mensen geloven ? Wat hebben die ooit al gedaan om mijn vertrouwen te winnen ? En één van de weinige zaken die ik uit mijn universitaire studies onthouden heb is dat je een (bijna) monopolist nooit mag vertrouwen.

No comments: