Water

Deze middag kreeg ik een brief van de watermaatschappij TMVW die mij dankte voor mijn medewerking bij de recente vervanging van loden buizen in mijn buurt.

Ik heb totaal niets gedaan behalve dat ik er voor gezorgd heb dat mijn auto niet in de weg stond.

Als geboren contrarian vind ik die brief een vriendelijk, hoewel overbodig en misplaatst initiatief en een onnodige kost voor de maatschappij. Maar wat ik echt erover vind is dat er een Sodexho cadeau pass bijzit voor € 10 als vergoeding voor de eventuele hinder.

Indien er al een geste nodig was, en dat betwist ik -  elementaire burgerplicht moet niet vergoed worden - dan hadden ze beter mijn rekening eenmalig met € 10 verminderd. Ik kan wel onmiddellijk een reden zien waarom ze de cheque verkozen boven een vermindering van de factuur, maar dat komt omdat ik altijd contrair ben. Ik zal die reden hier dus niet neerpennen, maar "à bon entendeur, salut".

En vooraleer een of andere slimmerik mij "van antwoord" dient : ik zal de cheque natuurlijk niet terugsturen. Ik ben wel goed, maar (nog) niet gek.

2 comments:

Anonymous said...

t'zijn altijd de zelfde dat geluk hebben hé!!

wanneer komen ze hier de buizen vervangen??

Pablo Carpintero said...

Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is ...