AAAmerica

Ik heb het al gemeld : 25 jaar geleden werd ik op kantoor als een origineel beschouwd omdat ik nog geloofde dat de Verenigde Staten van Amerika voor de voorzienbare toekomst de grootste supermacht ter wereld zouden kunnen blijven. Het was toen de bon ton om de Verenigde Staten als dépassé te beschouwen ; het einde van het Amerikaanse imperium werd aangekondigd.

Nu moet ik toegeven dat mijn collegas gelijk hadden : America is a thing of the past of is dat zeer snel aan het worden. De stuiptrekkingen van deze wereldmacht die alsmaar duidelijker worden zijn pijnlijk om aanzien.

Het verval begon met de oorlog in Vietnam ; even leek Amerika weer de glinsterende stad op de heuvel toen het Sovietimperium in mekaar stuikte.

Nu weten we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat Amerika van binnen uit verteerd en verwoest wordt door de onvoorstelbare en grenzeloze hebzucht van zijn miljardairs.

Hoe het zal eindigen ? Meerdere scenarios lijken mogelijk maar ik houd mijn mening liefst voor mezelf ...

1 comment:

pierre said...

Jaja, een kat in het nauw maakt rare sprongen.