Maison à vendre

Ik ben driftig aan het zoeken naar een woning (liefst alleenstaand en geen appartement) in Waals Brabant of desnoods in West Henegouwen. Ik doe dat om twee redenen : ik wil niet in een onafhankelijk, versteend en egoistisch Flaanderen wonen, en ik wil de weinige spaarcenten die ik na de "magistrale" risico-vermijdende beleggingen van mijn bank nog overhoud in natuur- of bakstenen steken. Die zijn in ieder geval beter dan papier.

Ik voel me iedere dag iets minder thuis in dit gewest, dat radicaal en totaal de verkeerde weg opgaat op politiek, sociaal, cultureel en economisch gebied.

En nu is het nog Antwerpen tegen Brussel ; nadien wordt het Gent tegen Hasselt of zo iets ...

Arm navel-starend Flaanderen.

4 comments:

Pablo Carpintero said...

Dat ik dan na verloop van tijd - en indien ik lang genoeg leef - het risico loop Frans staatsburger te worden is mooi meegenomen. Duizend maal liever citoyen français dan Nederlands staatsburger.

Met de eerste soort heb ik misschien een paar oppervlakkige problemen. Met de tweede soort heb ik geen atoom gemeen.

Anonymous said...

goed idee!!
maar met enkele slaapkamers extra...
dan kunnen we blijven bij een bezoekje!!
(alhoewel...)

Pablo Carpintero said...

Geen naamlozen in mijn huis !

Pablo Carpintero said...

Hallo "Anonymous" : het zal jou maar overkomen op je 71ste !