Bedankjes

‘Ik apprecieer de sereniteit van de pers, de vasthoudendheid waarmee de media zich hebben vastgebeten in deze zaak die maatschappelijk toch nauwelijks van enig belang is. Voor de gretigheid waarmee ze onder het voorwendsel van de informatieplicht en de vrijheid van berichtgeving wekenlang de gruwelijkste details over de goorste perversiteiten over het publiek hebben uitgekieperd.' Mijn kursiefjes.

Aldus Jo Van Damme in "Ik bedank ook mezelf" over het proces dat juist afgelopen is, en waarin hij een van onze toppleiters een  smeer uit de pan geeft. Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=EK3HD4JJ&word=jo+van+damme.

Maar ik citeer hem niet eens daarom : ik citeer hem omdat gruwelijk sensationalisme een gewoonte schijnt te worden in de media. Kijk onder meer naar de fotos van de geslachte massamoordenaar uit Libië die nu al dagen lang over ons uitgekieperd worden. Was één keer niet genoeg - en hoefde zelfs die ene keer ? En moet dat (meestal) ook op de titelpagina of in super groot formaat ?

Ik heb inderdaad geen behoefte aan dit gore vuil bij mijn ontbijt. En de verdediging van dit beleid  in "Gruwel op het netvlies" door de chef beeld van De Standaard zijn mijns inziens totaal naast de kwestie. Oordeel zelf : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=BF3H9AQE&word=gruwel+op+het+netvlies.

Ik zou op lange duur schrik krijgen om mijn krant nog op mijn ontbijttafel te laten belanden ... Misschien moet ik mijn abonnement toch maar opzeggen, want dat is de enige manier om invloed uit te oefenen : stemmen met onze voeten.

1 comment:

Azijn, Piet said...

Nog iedere dag prijkt dat slachtafval in de media.

Informatieplicht ? Volksopvoeding ?

Hypokrieten !!