Mediastorm

"Eindelijk, de zaak-Janssen zit erop; de moordenaar heeft levenslang gekregen. Wekenlang werden we bestookt met volkomen voorspelbare nieuwsfeitjes over een misdaad die voor onze samenleving nauwelijks gevolgen heeft. Krijgen we nu eindelijk informatie over relevante misdaden, zoals de gigantische roof die door banken en financiële instellingen op de hele wereldbevolking is uitgevoerd."

Lees : http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/10/21/ik-eis-een-mediastorm-over-relevante-criminaliteit.

Oef, ik ben dus niet de enige die totaal gedegouteerd werd door die avalanche ofte tsunami (van ...,  ja van wat ?)  zelfs in de zogezegd "serieuze" media. Ik heb enorm veel moeten zappen en veel sneller nog dan anders  pagina's omdraaien omdat ik er -  behalve dan voor de rechtstreeks betrokkenen - geen enkele relevantie, nee, eerder een zweem van sensationalisme, in vond.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Normaal lees ik Jo Van Damme niet. Maar deze keer geeft hij een goede paar likken uit de pan : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=EK3HD4JJ&word=jo+van+damme.