Halloween

Steeds minder bloemen worden naar onze kerkhoven gedragen en steeds minder mensen bezoeken onze dodenakkers rond Allerheiligen en Allerzielen. Maar halloween bloeit. Het zal julie wel niet verwonderen dat ik de gewoonte om halloween te "vieren" diep veracht. Haten doe ik dat event niet, daar is het op zich veel te onnozel en onbetekenend voor.

Halloween heeft met onze eigen cultuur, met onze folklore en met onze geschiedenis totaal, maar dan ook totaal niets te maken. Het is hier enkel doorgedrongen omdat het nog maar een gelegenheid  te meer  biedt om de zakken van onze handelaars te vullen. En moesten het dan nog buurtwinkels zijn, maar eens te meer gaan de supermarkten lopen met het grove gewin.

Maar ja, zelfs mijn nichtjes vinden dat ik een oude zeur ben omdat ik met "mijn tijd" niet wil meegaan. Ik zal dan maar zwijgen zeker ?

No comments: